Prilikom njegovog boravka u Goraždu, zamolili smo potpredsjednika Federacije BiH Svetozara Pudarića za njegov komentar, odnosno mišljenje o preporukama Ekspertne grupe vezanim za ustavnu reformu Federacije BiH, te o reakcijama koje su uslijedile iz zvaničnih organa vlasti Bosansko- podrinjskog kantona Goražde.
Kao što je poznato, u tim reakcijama, Vlada a potom i Kolegij Skupštine BPK, izrazili su nezadovoljstvo odnosom Ekspertne grupe prema Bosansko- podrinjskom kantonu, osobito činjenicom da su Analiza opravdanosti Ustavne reforme FBiH a potom i preporuke, urađeni a da se u tom procesu nisu obavile bilo kakve konsultacije sa zvaničnim organima vlasti u BPK Goražde.
-Razumijem razloge zbog kojih Kolegij, odnosno, Skupština Bosansko- podrinjskog kantona, praktično kao prva reaguje na preporuke koje su date javnosti na uvid, koje je izradila E kspertna grupa formirana od strane američke ambasade u Bosni i Hercegovini. Razumijem i zbog načina kojim je u kontekst tih promjena uveden i Bosansko -podrinjski kanton. U potpunosti shvatam potrebu Skupštine Bosansko-podrinjskog kantona i najodgovornijih ljudi u Skupštini da tu raspravu otvore.
Mislim da je već sada jasno, po javnom diskursu koji je krenuo i u toku rada Ekspertne grupe, pogotovo nakon prezentacije, što zvanične, što nezvanične, njihovog rada, da postoji potreba za ozbiljnom javnom raspravom i da kontekst u koji je stavljen Bosansko- podrinjski kanton, ako bude vodeći tokom te javne rasprave, da je to potpuno pogrešan kontekst. Ako će se cijela rasprava o izmjenama Ustava Federacije BiH svesti na pitanja crtanja novih granica unutar Federacije BiH i to isključivo na osnovu nekih dovoljno provjerenih ili neprovjerenih ekonomskih pokazatelja ili navodnih ekonomskih pokazatelja, onda idemo u pogrešnom pravcu. Bosansko- podrinjski kanton ima obavezu da pokaže i da dokaže zbog čega je to pogrešan pravac. I kod reforme javne uprave kad je bilo govora i kad bude govora, ja ću govoriti o tome, da nije u pitanju koliko uprave imamo, nego kakva je ona. Prvo, da li uopšte izvršava obaveze koje su joj zakonom date, drugo da li je efikasna ili nije, i tek onda možemo razgovarati o tome da li je ima puno ili ne.
Ovdje imate slučaj da je Bosansko-podrinjski kanton unazad dvije i po godine potpuno promijenio filozofiju svog rada i funkcionisanja i da je od mjesta iz kojeg su ljudi djecu upisivali u škole izvan Kantona, zato da se ta djeca više nikad ne bi vratila, postao mjesto u koje dolaze radnici da bi radili i iz drugih općina i Federacije i Republike Srpske, a vjerujem da ćete naći nekoliko zaposlenih koji su iz susjednih država. A ako se ovakav trend nastavi, vjerovatno će ih biti još i više. Goražde se, zajedničkim radom, organa državne uprave, lokalne samouprave i privrednika pozicionira kao regionalni centar. Dakle, ne više samo kao centar Kantona, već kao centar regije koja prelazi i kantonalne i entitetske pa eto i državne granice.
Ukoliko je ta efikasnost mjera potrebe postojanja određenih servisa građanima koju danas daju kantoni, onda je opravdanost postojanja Bosansko- podrinjskog kantona, potvrđena. Ukoliko je Bosansko- podrinjski kanton Goražde „ prosjak“, izvinjavam se na ovom izrazu, ali da malo zaoštrimo, koji pruža ruku, da bi mu neko drugi udijelio, onda se postavlja pitanje njegove opravdanosti.
Ali očito je da Bosansko- podrinjski kanton nije prosjak, ne treba biti prosjak, i neće to biti. I na taj način treba da otvori raspravu o ustavnim izmjenama – kazao je ovom prilikom Pudarić.