U prisustvu zvaničnika i privrednika, u Bosansko-podrinjskom kantonu Goražde danas je upriličeno potpisivanje ugovora o probijanju glavne i servisne cijevi i izrade primarne pregrade cestovnog tunela Hranjen , što predstavlja početak izgradnje prve faze brze ceste Goražde-Sarajevo.
Ugovor su potpisali direktor JP „Autoceste „ FBiH Adnan Terzić i direktor firme „Euro-asfalt“d.o.o. Sarajevo Hamed Ramić. Potpisivanju ugovora prisustvovali su, između ostalih, ministar komunikacija i prometa BiH Ismir Jusko, premijer FBiH Fadil Novalić , premijer BPK Goražde Emir Oković i generalni direktor BH Telecoma Mirsad Zaimović.
Vrijednost ugovora je 81.899.883 KM, a sredstva za realizaciju ovog projekta u visini od 70 miliona obezbijedila je Vlada FBiH iz akumulirane dobiti BH Telecoma.
– Potpisivanje ugovora za izgradnju tunela „Hranjen“ predstavlja historijski trenutak za građane Bosansko-podrinjskog kantona Goražde, naglasio je premijer BPK Emir Oković u svom obraćanju.
„S vama moram podijeliti ovo ushićenje koje osjećam. Moramo se prisjetiti da je jedna generacija iz ovog kantona imala priliku da 08.01.2015. godine sa ove govornice kaže da ćemo zagovarati u tom trenutku nerealan projekat cestovnog povezivanja Goražda sa Sarajevom i za tri i po godine došli smo do ovog čina i moram reći da smo na ovaj način u određenom smislu dokazali da politika može biti časna djelatnost i da su ovo svijetli trenuci kada shvatamo da je vrijedilo sve ono za šta smo se trudili i borili. Moram reći da smo mi od samog trenutka, poučeni dugogodišnjim iskustvom kada je riječ o ovom projektu, jasno stavili sebi do znanja da prije svega moramo obezbijediti političku odluku, projekat sa pratećim procedurama i finansijska sredstva. U tom kontekstu, istovremeno smo vodili procese, veliki dio ljudi je doprinio ovakvom jednom činu, a kod izrade projekta imali smo podršku Kantona Sarajevo kao velikog prijatelja, te smo u postupku zagovaranja naišli i na plodno tlo kod vodećih političkih partija u ovoj državi. U zagovaranju i donošenju odluka bili smo u prilici da razgovaramo na nivou Vijeća ministara i na nivou Vlade FBiH, resornih ministarstava i Uprave preduzeća koje se bavi ovim pitanjem.
Od strane Vlade FBiH imali smo susretljiv odnos, jer od onog trenutka kada je donesena odluka o utvrđivanju javnog interesa i odluka o početku izgradnje, zajedno sa prijateljima iz BH Telecoma pronašla se mogućnost za obezbijeđenje inicijalnih sredstava na osnovu kojih je Uprava JP „Autoceste“ u kratkom vremenskom roku uradila sve proceduralne stvari kako bismo danas došli do ovog čina. Bosansko-podrinjski kanton Goražde uradio je sve ono što je trebalo, urađen je Prostorni plan, obezbijeđen projekat i stavljen na raspolaganje svima nama. Gotovo sam siguran da je ovo jedan hair posao koji smo od početka radili na pravi način i moram, zaista, u svoje lično ime i građana BPK Goražde iskazati veliko zadovoljstvo što danas dolazimo do konkretizacije i nadam se brzog izvođenja radova kako bismo doprinjeli kvaliteti života u ovom kantonu te kako bismo dali podsticaj privrednicima , a naše lokalne zajednice podigli na jedan veći nivo i na kraju, približili savremenim centrima. Moram istaći da smo imali i potporu i drugih struktura, prije svega Islamske zajednice, i drugih nevladinih sektora koji su u svakom trenutku bili moralna podrška u ovom procesu“- kazao je premijer BPK Goražde Emir Oković.
Predviđena dužina tunela je 5,8 kilometara, a sastojat će se od dvije cijevi, od kojih je jedna namijenjena za saobraćaj motornih vozila, a druga za održavanje tunela kao i za eventualne nesreće u tunelu. Radi se o najdužem tunelu u Bosni i Hercegovini, a rok za njegovu izgradnju je 36 mjeseci.
„Potpisivanjem ovog ugovora ozvaničen je početak realizacije jednog ozbiljnog projekta koji puno znači za građane Bosansko-podrinjskog kantona , Federaciju, ali i za JP „Autoceste“ FBiH, jer ovo je prvi projekat brze ceste koji mi započinjemo. Objekat koji će se napraviti nije stalni objekat u zanatskom smislu, potrebno je izgraditi brzu cestu i tek tada ćemo moći reći da imamo spojeno Sarajevo sa Goraždem. Vlada FBiH treba da se odredi o potencijalnom finansijeru koji je izrazio želju da finansira ostatak izgradnje tako da ćemo dok se izvođač pripremi imati zaokruženu finansijsku konstrukciju. Mi smo danas potpisali ugovor, odabrana je kompanija, a u roku od petnaest dana treba da se donesu bankovne garancije za dobro izvršenje posla. Nakon obezbjeđenja garancija, mi izvođače radova uvodimo u posao“- riječi su direktora JP „Autoceste“ FBiH Adnana Terzića.
Premijer Federacije BiH Fadil Novalić smatra da je ovo najznačajniji projekat u njegovom mandatu.
„Ovo je jedan svečani dan, jer ko se sjeća potpisivanja Dejtonskog mirovnog sporazuma, većinu pregovaračkog vremena zauzelo je Goražde, to jeste komunikacija Goražde- Sarajevo, koja je doduše tad bila određena da ide preko Grepka i preko Bjelašnice. Danas, 22, 23 godine nakon toga, ne razmišljamo na taj način već smo svjesni da je najbliža komunikacija tunel Hranjen. To nije običan projekat, ovaj put je vjekovima prije nas predstavljao bolju komunikaciju Goražda i Sarajeva. Finansijer je Vlada FBiH, ali moramo naglasiti da je to dio akumulirane dobiti BH Telekoma i pošto tuneli po svojoj naravi imaju dugi životni vijek mi bismo željeli da taj tunel nazovemo tunel BH Telecoma aludirajući time i na vrlo dugi životni vijek BH Telecoma. U tom smislu ja čestitam Goraždacima koji od ovog projekta najviše dobivaju, ali i cijeloj BiH ”, izjavio je premijer Vlade Federacije BiH Fadil Novalić, te naveo da je budžet FBiH dovoljno likvidan da se preostala sredstva izdvoje u mandatu naredne Vlade.
Kako je istaknuto, nedavno je održan sastanak na kojem je razgovarano o mogućnostima da se putem OPEC-ovog Fonda za međunarodni razvoj OFID osiguraju sredstva u iznosu od 100 miliona KM kako bi se stvorili finansijski uslovi za izgradnju brze ceste.
Izgradnja tunela „Hranjen“mijenja kompletnu transportnu infrastrukturu između koridora Vc, glavnog grada i istočnog dijela naše države. Ovo je projekt značajan ne samo za Goražde već cijelu regiju, ističe ministar komunikacija i prometa BiH Ismir Jusko.
– Prije 20-tak dana smo razgovarali s ljudima iz OPEC-a i bio sam slobodan da lično prezentiram ovaj projekt. Kada su pitali zašto toliko potenciram ovaj dio BiH, rekao sam da, nakon tuzlanske regije, ovdje se rađa jedna od najvećih industrijskih zona u BiH. Bez kvalitetne transportne komunikacije ovaj kraj će prije ili kasnije početi da stagnira. I ono što sam istakao, ne samo da je vezano za ovaj kraj nego i cijelu BiH, ode nam mladost. Ako napravimo kvalitetne puteve, imamo mogućnosti za razvoj industrije i u Tuzli, i Tešnju, Goraždu, cijeloj BiH – istakao je Jusko.
Brza cesta Goražde – Sarajevo trebala bi biti završena za četiri godine, čime bi udaljenost između centra Gornjeg Podrinja sa sadašnjih 95,6 trebala biti smanjena na 56 kilometara, a osim za građane ovog dijela BiH njena izgradnja od velikog je značaja i za goraždanske privrednike, jer će se umnogome smanjiti troškovi transporta.
S obzirom na kvalitet nove trase, vožnja između Sarajeva i Goražda će trajati svega 45 minuta, umjesto dosadašnjih sat i pol.