
Ministrica za obrazovanje, mlade, nauku, kulturu i sport BPK Goražde Adisa Alikadić-Herić i direktor Pedagoškog zavoda Admir Kurtović danas su upriličili radno-konsultativni sastanak sa predstavnicima Misije OSCE-a u BiH, na kojem su sumirani rezultati dosadašnje saradnje, te buduće aktivnosti kada su u pitanju prioriteti u provođenju kurikularne reforme u Bosansko-podrinjskom kantonu Goražde.
Provođenje kurikularne reforme na području našeg kantona započelo je 2024. godine, potpisivanjem Memoranduma o saradnji sa Misijom OSCE-a u BiH, nakon čega je od strane resornog ministarstva imenovan stručni tim za izradu predmetnog kurikuluma, koji čine 33 stručnjaka za sve nastavne predmete, a ulogu koordinacije, planiranja i realizacije aktivnosti kada je u pitanju izrada Nacrta predmetnog kurikuluma, vodi Pedagoški zavod BPK Goražde.

Prema riječima direktora Kurtovića, provode se sve neophodne aktivnosti kako bi se što kvalitetnije uredio ovaj dokument. U tom pravcu između ostalog, na osnovu sporazuma o saradnji sa Ministarstvom obrazovanja Kantona Sarajevo, koristi se njihovo dugogodišnje iskustvo u oblasti kurikularne reforme.
„U narednom periodu radit ćemo u tri pravca. Prvi je priprema zakonske legislative, pri čemu će nam biti potrebna podrška Skupštine BPK i Vlade kantona kako bi smo Zakon o osnovnom i srednjem obrazovanju prilagodili kurikulumu. Drugi pravac je finalizacija ovog dokumenta kako bi dobio svoju najbolju formu. Treći i najznačajniji segment odnosi se na pripremu nastavnika za implementaciju reforme u učionicama od septembra mjeseca 2025. godine“, naglasio je Kurtović.

Sve ove aktivnosti će biti dostupne putem platfome na službenoj web stranici, kako bi se svim nastavnicima prezentovao proces kurikularne reforme, predstavili elementi kurikuluma, te dale smijernice, kako da kroz proces javne rasprave uzmu aktivno učešće u formiranju konačnog prijedloga, koji će biti dostavljen resornom ministarstvu na dodatno usaglašavanje.
„Pozivaju se svi nastavnici, stručni saradnici i menadžment škola, kao i roditelji i učenici putem vijeća roditelja i vijeća učenika, kroz formirane stručne aktive, aktivno uzmu učešće u javnoj raspravi, kako bi mogli eventualno dati svoje primjedbe, prijedloge, sugestije i zapažanja na ovaj veoma bitan dokument za unapređenje u odgojno-obrazovnom procesu na području BPK Goražde“- kazala je ministrica.
Dodala je, da ovako koncipiran pristup, koji se naziva kurikulumski pristup, je usmjeren na razvoj kompetencija kao ključnih ishoda odgoja i obrazovanja.
„Planirani rok za usvajanje kurikuluma je juli 2025. godine, a njegova implementacija je planirana početkom školske 2025/2026. godine. U toku mjeseca avgusta ove godine će biti organizovane intenzivne obuke za sve sudionike odgojno-obrazovnog procesa, kako bi se u implementaciju kurikuluma ušlo sa dobrim kadrovskim pretpostavkama“- naglasila je ministrica.