Sanacija oštećenja na Mostu žrtava genocida u Srebrenici otpočela je jutros. Iako je most dio regionalnog pravca R 448 u nadležnosti Kantonalne direkcije, sanaciju provodi JP Ceste Federacije BiH. Naravno i ova sanacija biće samo privremenog karaktera, jer stanje mosta preko kojeg se još od 2010. odvija teretni saobraćaj, zahtjeva temeljitu rekonstrukciju koja opet iziskuje i temeljita finansijska sredstva.
Stručnjaci JP Ceste Federacije u petak su pregledom oštećenja na Mostu žrtava genocida u Srebrenici konstatovali da je iz bezbjednosnih razloga neophodno obustaviti saobraćaj i pristupiti sanaciji.
Prema riječima Izete Jahić, direktorice Direkcije za ceste BPK Goražde, bilo je dogovoreno da radovi počnu 6. aprila, ali nisu, zbog nepovoljnih prilika i vlažnosti.
Da su čekali povoljne vremenske uvjete potvrdili su i u Cestama Federacije.
„ Kiša i hladno vrijeme nam nisu dozvolili da pristupimo sanaciji jer ugrađujemo osjetljiv epoksi materijal. Danas je to moguće. Ovo oštećenje kako su nam pojasnili nastalo je usljed udara granate u ratu, što je rastreslo dio ploče, a saobraćaj posebno teretni je incirao i daljnja oštećenja“ kaže Neven Pavlinović, inžinjer za objekte JP Ceste Federacije BiH.
Brojne popravke ovog oštećenja koje su i ranije vršene na nivou nadležnih u BPK nisu urodile plodom, ali tu i leži odgovor na pitanje zašto je Federacija preuzela na sebe ulogu sanacije mosta koji je u nadležnosti kantonalne Direkcije. Još 2010. godine teretni saobraćaj je sa magistralnog puta M20 preusmjeren na započetu zaobilaznicu, a kako ona još nije u funkciji, niti se zna kada će biti, most koji je dio regionalnog pravca R 448 je bio jedino rješenje.
I tada su, pojašnjavaju u katonalnoj Direkciji, stručnjaci Cesta Federacije konstatovali da je most neophodno hitno sanirati. Odgovor na pitanje zašto to nije učinjeno, leži u činjenici da je za sada urađen glavni projekat, samo dokumentacija je koštala 50 000 KM, a za rekonstrukciju će biti neophodno blizu milion maraka.
„ JP Ceste Federacije se oglasilo u smislu da su oni ipak postali korisnik mosta i da je teretni saobraćaj znatno doprinio propadanju mosta i odlučili su da izađu u susret i da iz svojih sredstava finansiraju sanaciju, velika je stvar i da su finansirali izradu glavnog projekta i nadam se da će u narednom periodu sanacija biti urađena na višem nivou“ – ističe direktorica Direkcije za ceste BPK Goražde.
Ponovno uspostavljanje saobraćaja preko Mosta žrtava genocida u Srebrenici će sačekati početak naredne sedmice, a ova sanacija bi , nadaju se u kantonalnoj Direkciji, trebala bar godinu dana otkloniti problem koji je prisutan godinama. Očekuju i da će se obistiniti i najave potpune rekonstrukcije mosta, ali ako se to i desi, činjenica je da je jedino pravo i trajno rješenje za rasterećenje saobraćaja, nikad dovršena zaobilaznica.
Radio Goražde