U Goraždu je danas održan sastanak predstavnika JP „Autoceste“ FBiH i Kantona Sarajevo s premijerom i članovima Vlade Bosansko-podrinjskog kantona Goražde.
Povod sastanka bio je nedavno raspisani tender „Autocesta“ Federacije za izgradnju tunela Hranjen kao dijela cestovnog povezivanja Sarajeva i Goražda kojim bi udaljenost između dva grada sa sadašnjih 96 km bila skoro preoplovljena.
Premijer BPK Goražde Emir Oković iskazao je iskreno zadovoljstvo današnjom posjetom sarajevske delegacije, predvođene premijerom Kantona Sarajevo Ademom Zoljom i direktorom JP „Autoceste“ FBiH Adnanom Terzićem u sklopu projekta od velikog značaja, ne samo za Goražde i Bosansko-podrinjski kanton, već i za područje cijele istočne BiH.
Ističući da je raspisivanje tendera za prvu fazu projekta veoma bitan trenutak za BPK Goražde, premijer Oković izrazio je zahvalnost svima koji su omogućili da projekat brze ceste dođe u ovu fazu. Posebna zahvalnost iskazana je svim političkim predstavnicima koji su podržali projekat izgradnje brze ceste, kao i Kantonu Sarajevo koji je izdvojio najveći dio sredstava za izradu projektne dokumentacije.
– Zadovoljstvo je u svakom slučaju naše. Ono što je daljnja obaveza nas ovdje, Kantona i lokalnih zajednica, je da uradimo sve na imovinsko-pravnim pitanjima i postupcima eksproprijacije. Dio smo tima koji podrazumijeva i praćenje realizacije ovog projekta. U svakom slučaju, mi smo i dosad bili, a i u nastavku ćemo biti jako zainteresovani za ovaj projekat – kazao je premijer Oković.
Prema mišljenju direktora JP „Autoceste“ FBiH Adnana Terzića, postoje realne osnove da ovaj projekat bude realizovan u skladu s planovima.
– Ja vjerujem da će projekat doći do kraja zato što politika je svoje rekla i, poslije ovoga, politika više nema šta da govori. Sad govore procedure, govore izvođači, projektanti i mislim da je ovo projekat koji je najspremniji za realizaciju, obzirom da ne treba više nikakvih odluka. Mi imamo Strategiju prometa na državnom nivou i federalnom nivou i ovaj objekat, tunel, u prvoj fazi, a i u kasnijoj fazi brza cesta je sastavni dio tih strategija – kazao je direktor Adnan Terzić.
On je ujedno dodao i da su sredstva za realizaciju prve faze projekta planirana u Budžetu FBiH za 2018. godinu, kao i u Planu rada „Autocesta“ Federacije.
Premijer Kantona Sarajevo Adem Zolj također je iskazao zadovoljstvo nastavkom konkretnih aktivnosti na ovom projektu koji, kako je istakao, u prvoj fazi uključuje radove na regionalnom dijelu brze ceste.
– Tunel Hranjen glavni je dio ove cijele trase i potrebno je s realizacijom tog projekta krenuti što prije. Naravno da je dobro je da je Vlada Federacije prihvatila finansiranje, a ja ne sumnjam u implementatora – JP Autoceste, da će ovo biti uspješno završeno – istakao je on.
Izvršni direktor za projektovanje i građenje JP „Autoceste“ FBiH Jasmin Bučo na sastanku je prezentirao projekat izgradnje brze ceste, kao i dinamiku aktivnosti u okviru njegove prve faze.
Kako je istaknuto, projekat izgradnje brze ceste u poluprofilu vrijedan je 190 miliona KM i podijeljen je u dvije faze. Prvi lot prve faze je izgradnja 70 miliona KM vrijednog tunela Hranjen, dužine 5,8 kilometara, a po okončanju, ovaj tunel bit će najduži cestovni tunel u Bosni i Hercegovini.
Radovi drugog lota prve faze će uključivati sekundarnu oblogu i opremanje tunela i izradu brze ceste u poluprofilu koja će jednoiposatnu razdaljinu između Sarajeva i Goražda skratiti na 45 minuta. Vrijednost radova u drugoj fazi iznosi 120 miliona KM, a sredstva će biti naknadno obezbijeđena.
Današnjem sastanku prisustvovali su i predstavnici zakonodavne vlasti Bosansko-podrinjskog kantona Goražde, predvođeni predsjedavajućom Aidom Obućom, načelnici općina Pale i Foča u Federaciji, Asim Zec i Zijad Kunovac, kao i gradonačelnik Grada Goražda Muhamed Ramović.
Video prikaz brze ceste Goražde-Sarajevo, s tunelom Hranjen