Tema – upisna područja
U nastojanju da javnosti dostavi više informacija o problemima u obrazovanju u Bosni i Hercegovini, Misija OSCE-a u BiH predstavila je 28.11.2007.godine u Goraždu izvještaj pod nazivom „Ko kroji i prekraja upisna područja“
Izvještaj Misije OSCE-a u BiH pod nazivom „Ko kroji i prekraja upisna područja?“ temelji se na nalazima istraživanja provedenih u 211 osnovnih i 11 srednjih škola širom BiH i daje sveobuhvatan pregled upisnih područja škola u BiH. U njemu su predstavljene zakonske odredbe, aktuelni problemi kao i preporuke za njihovo prevazilaženje.
Činjenica da djeca često prelaze veliku udaljenost kako bi pohađala školu van svog upisnog područja s djecom njihove nacionalnosti, učvršćuje već postojeće podjele u zajednicama u kojima žive i ugrožava mogućnosti uspostavljanja dugoročne stabilnosti i sigurnosti Bosne i Hercegovine, navodi se, između ostalog, u ovom izvještaju.
Kao ilustrativan primjer za ovo područje, na Okruglom stolu u Goraždu naveden je primjer škole u Kopačima u općini Novo Goražde, u Republici Srpskoj. Nastavu u ovoj školi ne pohađaju djeca bošnjačke nacionalnosti već su upisana u škole u Goraždu, do kojih svaki dan moraju da vozare. Pokušaj 2003. godine da se ova djeca upišu u školu u svome mjestu boravka nije uspio jer im je, kako je istaknuto, onemogućeno ostvarivanje prava na nacionalnu grupu predmeta.
Sa svim ovim, kao i o obezbjeđenju besplatnog osnovnog obrazovanja i prijevoza učenika, vlasti i jednog i drugog entiteta trebalo bi da se ozbiljnije pozabave, s ciljem prevazilaženja trenutne situacije i uspostavljanja kvalitetnijeg obrazovanja, jedan je od zaključaka.
OSCE-ovom Okruglom stolu u Goraždu prisustvovali su predstavnici općinskih i kantonalnih vlasti, direktori škola, vijeća roditelja i nevladinih organizacija.