Pedagoški zavod Bosansko-podrinjskog kantona Goražde u sklopu svojih redovnih aktivnosti organizira i provodi edukacije i seminare za nastavnike, odgajatelje, stručne saradnike i saradnike zaposlene u odgojno-obrazovnim ustanovama na području Bosansko-podrinjskog kantona Goražde.
Kako bi se olakšalo provođenje ovih aktivnosti u pogledu finansijskih sredstava, Pedagoški zavod Ministarstva za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Bosansko-podrinjskog kantona Goražde aplicirao je na dva javna poziva za sufinansiranje projekata iz oblasti inkluzije i rada sa djecom s posebnim obrazovnim potrebama: Javni poziv Federalnog Ministarstva obrazovanja i nauke za finansiranje/sufinansiranje programa i projekata iz oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja iz Budžeta Federacije Bosne i Hercegovine u 2012. godini “Pomoć projektima inkluzije i projektima poboljšanja rada sa djecom sa posebnim potrebama” i Javni poziv za projekte iz oblasti inkluzije u obrazovanju Fonda otvoreno društvo BiH.
Po osnovu oba javna poziva, odobrena su finansijska sredstva za finansiranje projekta Edukacije za nastavnike i stručne saradnike osnovnih i srednjih škola u oblasti inkluzije i rada sa djecom s posebnim obrazovnim potrebama u ustanovama za odgoj i obrazovanje u Bosansko-podrinjskom kantonu Goražde. Federalno Ministarstvo obrazovanja i nauke je za ovaj projekat odobrilo sredstva u iznosu 5 000 KM, a Fond otvoreno društvo BiH je odobrio sredstva u iznosu 25 000 KM.
Kako nas je informisala direktorica Pedagoškog zavoda BPK Dika Makota, ukupna odobrena sredstva u iznosu od 30.000 KM biće utrošena za organizaciju edukacija u odgojno-obrazovnim ustanovama Bosansko-podrinjskog kantona Goražde, a osnovni cilj edukacija jeste poboljšanje uvjeta inkluzivnog obrazovanja i kvaliteta odgojno-obrazovnog procesa uopće. Projekat će biti realiziran tokom školske 2012/2013.godine.
Aktivnosti i plan realizacije
Pedagoški zavod Bosansko-podrinjskog kantona Goražde će za realizaciju ovog projekta angažovati certificirane edukatore / trenere iz datih oblasti. Teme edukacija za koje će se osigurati kompetentni edukatori su sljedeće:
– Rana identifikacija, opservacija i tretman učenika sa teškoćama u razvoju;
– Profesionalna orijentacija učenika s poteškoćama u psiho-fizičkom razvoju;
– Uključivanje učenika s poteškoćama u razvoju u rad učeničkih organizacija;
– Inkluzija u nastavi: edukacija sudionika u nastavnom procesu;
– Inkluzija u nastavi: poteškoće i iskustva;
– Obaveze nastavnika i pedagoga u obrazovanju i odgoju djece s poteškoćama u psiho-fizičkom razvoju;
– Indeks inkluzivnosti – primjena u praksi;
– Doprinos demokratskog tipa nastavnika u osavremenjavanju nastavnog procesa u inkluzivnoj nastavi;
– Prava djece u inkluzivnoj nastavi;
– Obrazovni standardi inkluzivne nastave;
– Djeca s poteškoćama u razvoju u predškolskim ustanovama za odgoj i obrazovanje;
– Odgojni rad u nastavi;
– Odgojni rad u vannastavnim aktivnostima;
– Savjetodavni rad sa učenicima;
– Osobine nastavnika;
– Pripremanje nastavnika za rad sa učenicima;
– Stručno usavršavanje nastavnika;
– Kako motivirati nastavnike;
– Nastavnik kao razrednik;
– Rad na pedagoškoj dokumentaciji;
– Identifikacija, opservacija, utvrđivanje i tretman darovitih učenika;
– Odgojno – obrazovni rad sa darovitim učenicima;
– Individualizirani edukativni program rada;
– Razvoj menadžerskih i organizacionih sposobnosti;
– Kako uspješno voditi ljude – šta reći kada ono što govorite nije djelotvorno;
– Načini i stilovi komuniciranja u školi;
– Konflikti i načini rješavanja konflikata unutar kolektiva (interpersonalni konflikti, svađa i agresivnost).
Spisak tema će biti proširen u skladu sa eventualnim interesom ustanova za odgoj i obrazovanje.