Na prostoru Bosansko-podrinjskog kantona Goražde u martu i aprilu ove godine provedena je akcija pojačanog inspekcijskog nadzora kod izdavanja fiskalnih računa i kontrole radno-pravnog statusa uposlenih lica.
O efektima dosadašnjih aktivnosti inspekcijskog nadzora na današnjoj konferenciji za medije govorio je direktor kantonalne Uprave za inspekcijske poslove Mithat Hadžiomerović.
U ova dva mjeseca inspektori kantonalne Uprave za inspekcijske poslove izvršili su ukupno 750 inspecijskih pregleda, a u isto vrijeme pojačan nadzor na području BPK Goražde vršila je i Federalna uprava za inspekcijske poslove.
– U ovom periodu konstatovali smo određene nedostatke, pronašli smo osam radnika koji nisu imali riješen radno-pravni status, a postojalo je i neizdavanje računa. Tokom ovih inspekcijskih nadzora izdato je osam rješenja za otklanjanje nedostataka, četrdeset prekršajnih naloga i jedan zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka – kazao je direktor Uprave za inspekcijske poslove Mithat Hadžiomerović.
Prema njegovim riječima, efekat provedenih kontrola trebala bi biti naplata sredstava u iznosu nešto većem od 40.000 KM koja, s obzirom na strukturu prihoda, pripadaju državnom budžetu i budžetu Federacije.
Zbog nepostojanja adekvatnog izvršioca, Uprava za inspekcijske poslove nije bila u mogućnosti da do kraja provede upravne mjere kada je u pitanju kontrola poštivanja radničkih prava.
– Ove nadzore su izvršila četiri diplomirana inžinjera, znači, niti jedan diplomirani pravnik, tako da baš nismo smjeli da se upustimo u tu avanturu. Međutim, mislim da će danas na sajtu Agencije biti konkurs za popunjavanje tog upražnjenog radnog mjesta na određeno vrijeme i u slijedećem periodu to će nam biti glavni motiv kontrole – riječi su direktora Uprave za inspekciju.
U ovom periodu, paraleleno su se provodile i redovne aktivnosti, koje, između ostalog, podrazumijevaju i kontrolu ispravnosti prehrambenih proizvoda.
– Radili smo uzorkovanje mlijeka gdje smo na jednom mjestu našli da hrana nije bila adekvatna. Odmah smo reagovali i putem inspekcije Zeničko-dobojskog kantona. To je bio subjekat koji je vršio prodaju hrane, tako da je obustavljena dalja distribucija na tržište BiH – navodi Hadžiomerović.
U okviru ovih kontrola, Uprava za inspekcijske poslove redovno uzima i uzorke hrane, briseve radnih površina i provjerava higijenski status namirnica.
– Pokazatelji su da smo od početka godine do sada imali 30 postupaka pred sudskim organima. Radi se o prekršajnim nalozima, gdje je za 25 postupaka zatraženo sudsko odlučivanje i imamo 5 zahtjeva za pokretanje prekršajnog postupka gdje su u svih 30 slučajeva, okrivljena pravna i fizička lica, proglašena odgovornim za prekršaje – istakao je on.
Iako je pojačan nadzor ciljano vršen tokom marta i aprila, on će, kako ističe direktor inspekcijske Uprave, biti nastavljen i u narednom periodu.