Krajem decembra prošle godine, u organizaciji Pedagoškog zavoda Bosansko-podrinjskog kantona Goražde provedeno je testiranje učenika starijih razreda svih osnovnih škola iz nekoliko nastavnih predmeta.
Nakon sumiranja rezultata i njihove analize, u Pedagoškom zavodu danas je održan sastanak sa direktorima osnovnih škola na kojem su ti rezultati i prezentirani.
– Uspjeli smo da dovedemo rezultate do samoga kraja, dakle sve ono što smo radili u četiri mjeseca na pripremama i realizaciji ovog testiranja. Pedagoški zavod je pregledao 1086 testova učenika od V-IX razreda koji su pristupili testiranju iz četiri nastavna predmeta – V i VI razred Matematika, VII Historija, VIII B/H/S jezik i književnost i IX razred Hemija. Kao direktor Pedagoškog zavoda mogu da kažem da smo ja i moje kolege, kao i Ministarstvo obrazovanja generalno zadvoljni ovim što se uradilo i što smo mogli da izvučemo određene pouke i zaključke iz ovog testiranja, što je bio i naš prvenstveni cilj – istakla je direktorica Pedagoškog zavoda mr.sc. Dika Makota.
Analiza rezulata, između ostalog, dovela je i do zaključka da kriteriji ocjenjivanja u nekim razredima nisu na zadovoljavajućem nivou i upravo je to mjesto na kojem, u saradnji sa aktivima nastavnika može doći do određnih poboljšanja nastavnog procesa. Uočeno je i da realizacija nastavnog plana u određenim razredima i nastavnim predmetima nije ujednačena, što, takođe, ostavlja prostor za dodatna poboljšanja.
Vezano za daljnje aktivnosti po ovom pitanju, u Pedagoškom zavodu mišljenja su da bi se na kraju školske godine trebalo uraditi testiranje koje bi pripremili savjetnici u ovom zavodu, jer bi do tada nastavni planovi i programi bili realizovani u cjelosti.
Testiranje je zamišljeno tako da se realizuje bez prethodnog pripremanja učenika, što bi dalo realnije pokazatelje o usvojenom znanju. Osnovni cilj je da nastavni planovi budu funkcionalni i u službi postizanja što boljih ishoda učenja, pojasnila je direktorica kantonalnog Pedagoškog zavoda.