Logo Vlada BPK
Bosna i Hercegovina Federacija Bosne i Hercegovine Bosansko-podrinjski kanton Goražde

Saopćenje Ministarstva za obrazovanje, mlade, nauku, kulturu i sport  

Održan radno-konsultativni sastanak po pitanju formiranja odjeljenja u osnovnim školama

Datum: 04.07.2014.
Podijeli:

IMG_3448-620x358

U okviru redovnih aktivnosti koje u pripremi za narednu školsku godinu, provodi Ministarstvo za obrazovanje, mlade, nauku, kulturu i sport, a koje se odnose na pregled stanja broja učenika u školama, načinu i broju formiranja i ukidanja odjeljenja u osnovnim školama i broju uposlenika koji će biti potrebni za izvođenje nastave u narednoj školskoj godini kao i broju uposlenika koji će ostati bez norme ili dijela norme ili broja časova na koji su primljeni, održano je niz sastanaka s ciljem iznalaženja najoptimalnijih rješenja.

Naime, u proteklim školskim godinama utvrđen je konstantan pad broja učenika upisanih u I razrede osnovnih škola što je rezultiralo izuzetno malim brojem učenika u odjeljenjima, te formiranjem odjeljenja ispod pedagoških standarda i normativa u svim školama, izuzev škola u gradskoj sredini.

Cijeneći geografski položaj škola, reintegrisana područja našeg kantona, udaljenost područnih škola od matične škole, održivost lokalne zajednice, česte migracija stanovništva te većeg broja učenika sa zdravstvenim smetnjama, u svim proteklim školskim godinama Ministarstvo za obrazovanje, mlade, nauku, kulturu i sport je uz saglasnost Vlade BPK-a Goražde nastojalo osigurati rad i funkcionisanje škola.

Poštujući Zakon o osnovnom odgoju i obrazovanju, u svim školama gdje je to bilo moguće, formirali smo kombinovana odjeljenja razredne nastave, a isključivo u interesu učenika i stanovnika, tako da trenutno imamo formirano odjeljenje npr. u Rešetnici koje u kombinovanom odjeljenju I, II, III i IV razreda broji 7 učenika, u Kraborišu I i III razred 4 učenika i Brzači u kombinaciji I, II, III i IV razreda sa ukupno 5 učenika.

Međutim, Zakon o osnovnom odgoju i obrazovanju nije dozvolio kombinaciju u predmetnoj nastavi što dovodi do formiranja čistih odjeljenja u školama koje u VI, VII, VIII i IX razredu imaju izuzetno mali broj učenika, a uzimajući u obzir da je pedagoškim standardima predviđeno za formiranje redovnog odjeljenja minimalni broj učenika 16.

Razmatrajući plan formiranja odjeljenja za školsku 2014/15. godinu, a nakon obavljenih razgovora sa direktorima škola i predsjednicima školskih odbora, predsjednicima vijeća roditelja i predsjednicima mjesnih zajednica određenih područja, te uzimajući u obzir broj učenika u odjeljenjima u predmetnoj nastavi, a cijeneći prvenstveno najbolji interes djeteta, Ministarstvo je razmatralo ideju da se određena odjeljenja područnih škola u predmetnoj nastavi spoje  kako bi se formirala  odjeljenja koja bi ispunjavala uslove u pogledu pedagoških standarda.

Navedena ideja nije imala za cilj finansijske uštede već zadovoljavanje određenih potreba djece ovog uzrasta za socijalizacijom, vršnjačkom komunikacijom, uključivanje u širu društvenu zajednicu te razvijanje takmičarskog duha.

Navedeni prijedlog se ticao isključivo zadovoljavanja odgojno-obrazovnih ciljeva i zadataka u najoptimalnijem obliku, obzirom da u područnoj školi u Sadbi u školskoj 2014/15. godini VI razred bi pohađala 4 učenika, VII razred 8 učenika, VIII razred 6 učenika a IX razred 4 učenika, dok bi u područnoj školi u Beriču u VI razred bilo upisano 5 učenika, VII razredu 3 učenika, VIII razredu 7 učenika i IX razredu 4 učenika.

Kako je obezbijeđen autobuski prijevoz za učenike iz navedenih mjesnih zajednica, smatrali smo da je optimalnije da učenici Sadbe i Beriča iz odjeljenja predmetne nastave, nastave svoje obrazovanje u matičnoj školi u Vitkovićima, gdje bi se formirala po dva odjeljenja svakog razreda.

Obzirom da se za prijevoz učenika u škole i prijevoz nastavnika izdvajaju značajna finansijska sredstva, te posebno uzimajući u obzir da radna mjesta nastavnika ovim spajanjem odjeljenja ne bi došla u pitanje, a da se pri tome škole ne bi zatvarale već bi i dalje radile i obrazovale učenike u razrednoj nastavi, smatramo da bi ovakva inicijativa donijela isključivo poboljšanje odgojno-obrazovnog sistema i benifit za svakog pojedinca, učenika i njegov lični razvoj i boljitak.