Inspektori kantonalne Uprave za inspekcijske poslove već treću sedmicu provode aktivnosti pojačanog inspekcijskog nadzora na području Bosansko-podrinjskog kantona Goražde.
Tim povodom, direktor Uprave za inspekcijske poslove Midhat Hadžiomerović održao je press-konferenciju na kojoj je informisao javnost o ovim aktivnostima.
– Na osnovu provedenih analiza smo konstatovali da je potrebno pojačati inspekcijski nadzor na terenu. Kontroliše se izdavanje fiskalnih računa, radno-pravni status uposlenika i rokovi trajanja životnih namirnica. Dosadašnje informacije i rezultati pokazuju da je po pitanju izdavanja fiskalnih računa situacija u trgovinama mnogo bolja nego u ugostiteljskim radnjama. Ove aktivnosti ćemo nastaviti i, naravno, poduzimati mjere u skladu sa zakonom. Što se tiče kontrole radno-pravnog statusa uposlenika, mogu reći da je ovaj aspekt kontrole na jednom nivou koji je veoma zadovoljavajući – kazao je direktor Midhat Hadžiomerović.
Kad je u pitanju ispravnost životnih namirnica s obzirom na rok njihovog trajanja, situacija u trgovinama na području BPK-a Goražde je zadovoljavajuća.
– Neću da kažem da je situacija čista i da nema artikala s isteklim rokom trajanja, međutim, to nikako nema dimenziju koja bi bila zabrinjavajuća i koja bi mogla ukazivati da je to redovna pojava. Desi se, međutim, subjekti nadzora su pokazali da imaju visoko razvijenu svijest što se toga tiče – istakao je Hadžiomerović.
Pojačan je i inspekcijski nadzor po pitanju nelegalnog taksi prijevoza na području BPK-a Goražde.
– Još uvijek nam zakonska regulativa u ovoj oblasti ne ide u potpunosti na ruku, ali imamo informacije da će se i u ovom dijelu zakoni mijenjati, kako bi poštivanje i ovih propisa bilo na nivou – kazao je on.
Zabilježen je i jedan slučaj u kojem subjekt nadzora nije dozvolio provođenje inspekcijskog nadzora, o čemu je obavješteno nadležno tužilaštvo s ciljem poduzimanja mjera iz njegove nadležnosti.
Zbog stupanja na snagu novog Zakona o prekršajima koji je zahtijevao određene tehničke dorade sistema za izdavanje prekršajnih naloga, kantonalna Uprava za inspekcijske poslove u proteklih nekoliko mjeseci nije bila u mogućnosti izdavati prekršajne naloge. Prema riječima direktora, ovaj sistem bi ponovo trebao biti u funkciji do kraja sedmice.
– Od petka bismo trebali nastaviti s izdavanjem prekršajnih naloga. Za prekršaje koji su evidentirani u periodu u kojem sistem nije bio u funkciji, zakonska je mogućnost da se prekršajni nalog može izdati u roku od godinu dana – pojasnio je on.
Kad je u pitanju kadrovska popunjenost Uprave za inspekcijske poslove, direktor Hadžiomerović je najavio da će ova Uprava u narednom periodu trebati zaposliti jednog zdravstvenog i još jednog inspektora rada.
Na press-konferenciji istaknuta je dobra saradnja inspekcijskih organa i kantonalnog Ministarstva unutrašnjih poslova.