Piše: E. A./Klix.ba
Vlada Kantona Sarajevo nedavno je prihvatila inicijativu Vlade BPK Goražde da se kroz sufinansiranje projektne dokumentacije u ukupnom iznosu od milion maraka nastave započete aktivnosti na cestovnom povezivanju Sarajeva i Goražda. Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo, odnosno Direkcija za puteve, obezbijedit će finansijsko učešće tog kantona u izradi projektne dokumentacije za magistralnu cestu Goražde-Hrenovica u ukupnom iznosu od 500.000 KM.
Premijer BPK Goražde Emir Oković još je u svom ekspozeu na početku mandata najavio da će “nastojati zagovarati i stvarati pretpostavke izrade jednog, možda u ovom trenutku i nerealnog, ali zasigurno ključnog projekta, poboljšanja putne komunikacije BPK Goražde kao pretpostavke ukupnog razvoja”.
Oković je to najavio itekako svjestan činjenice da do punog iznosa neophodnog za gradnju ceste o kojoj se govori više decenija može proći još mnogo mandata i ekspozea. Mali korak njegova Vlada je uspjela napraviti i za priču koju ovdašnja javnost odavno ozbiljno ne shvata, ipak dobiti podršku od Kantona Sarajevo.
“Procjena je da projektna dokumentacija košta oko jedan milion KM i mi očekujemo i iz drugih izvora ostvarivanje tog iznosa da bi mogli krenuti u proceduru raspisivanja javnog poziva za izbor izvođača, odnosno onog ko će izraditi projektnu dokumentaciju. To znači da ćemo prvi put imati na pravnim osnovama tu priču koja datira jako dugo. Naše opredjeljenje je da zaista studijski pristupimo tom poslu ne želeći to previše eksploatisati u bilo kakve svrhe i namjene. Cilj nam je da probamo u ovom mandatu što je moguće više pomjeriti tu priču sa mrtve tačke i sigurno da možemo biti zadovoljni dinamikom u kom pravcu se ona dešava”, kaže Emir Oković, premijer BPK Goražde.
Značaj projekta je višestruk – razvoj kantona Goražde i njegovih općina, veće mogućnosti korištenja razvojnih resursa, međusobno povezuje ove dvije ekonomske cjeline, te stvara kvalitetniju saobraćajnu vezu BiH sa zemljama u okruženju.
Bez rješenja ovog pitanja Goraždu prijeti stagnacija tvrde u Privrednoj komori BPK.
“Ja sam rekao da je to najveći naš problem koji usporava naš privredni rast i razvoj, naši proizvodi će biti nekonkurentni na svjetskom tržištu, interesovanje za njihovu kupovinu ili prodaju se smanjuje kao i obim proizvodnje, broj zaposlenih, zatim direktno punjenje fondova, razvoj kulture i sporta. Ukoliko se hitno ne riješi pitanje putne komunikacije to znači da prijeti velika opasnost stagnacije”, tvrdi Dževad Terović, predsjednik Privredne komore BPK Goražde.
Općenito za nametanje drugim instancama nužno je bilo i da BPK prethodno uskladi prostorno-plansku dokumentaciju te je nedavno donesen Prostorni plan kantona u koji je po studiji instituta IPSA uvrštena dosta povoljnija varijanta cestovnog povezivanja Goražda sa Sarajevom preko Hrenovice, uz tunel dug 5,2 kilometra.
“Činjenica jeste da se u bilo kakvu priču o ozbiljnom finansiranju ili prikupljanju finansija ne može ući bez projektne dokumentacije, to je osnovna stvar kod bilo kakvih građevinskih zahvata i mislim da je ovo što je do sada urađeno veliki iskorak. Kad budemo imali glavni projekat možemo očekivati i uključivanje Federacije i drugih nivoa vlasti i generalno ova priča povezivanja putnog pravca ima pozitivne pomake u smislu prepoznavanja strateških pravaca unutar države BIH”, pojašnjava Oković.
U Prostorni plan je ugrađena najkraća moguća varijanta povezivanja Goražda sa Sarajevom preko Hrenovice i za to će prema procjenama biti potrebno oko 100 miliona KM.