Vlada BPK Goražde, u saradnji s Ministarstvom za raseljene osobe i izbjeglice te Vladom Kantona Sarajevo, osigurala je dio sredstava za izradu projektne dokumentacije za putnu komunikaciju Goražde – Sarajevo kroz tunel Hranjen.
Prema riječima premijera BPK Emira Okovića, međunarodni javni tender za izradu idejnog i glavnog projekta „Cestovno povezivanje Goražda s pravcem 3 SEETO mreže Sarajevo – Vardište“ je u toku, rok za prijavu je mjesec i po, a u Vladi već imaju zainteresirane projektantske kuće, od kojih su neke i van BiH.
– Osigurali smo blizu milion maraka i krenuli u izradu projektne dokumentacije. Rok za izradu projektne dokumentacije je šest mjeseci. To je faza predinvestiranja i početka gradnje u obimu koliko budemo mogli osigurati sredstava. Pred nama je još puno posla, ali mislim da radimo dobro, da je to prepoznato od svih nivoa vlasti, pa je ovaj pravac uvršten u sve strateške dokumente – Strategiju transporta BiH, Listu prioritetnih projekata Vlade FBiH, Transportnu strategiju FBiH te je dobio sve saglasnosti od resornog federalnog ministarstva – kazao je Oković.
Nova cesta kroz tunel Hranjen, čija se dužina procjenjuje na oko pet kilometara, udaljenost između Sarajeva i Goražda skratila bi za oko 40 kilometara, omogućila brzinu od 80 kilometara na sat, a saobraćaj bi se odvijao ispod snježne granice, bez potrebe prelaska planinskih prijevoja, koji se na putu do glavnog grada oduvijek koriste.
Zahtjevni tereni
– Izgradnjom ove ceste sigurno će doći do preusmjeravanja saobraćaja s trenutnih cesta koje povezuju Srbiju i Crnu Goru s BiH. Osim činjenice da su postojeće rute duže za više od 40 kilometara, one prolaze kroz zahtjevne terene, koji povećavaju troškove transporta i nisu uvijek prohodne, pogotovo u zimskom periodu – ističe ministar privrede BPK Goražde Meho Mašala. Glavni projekt ceste trebao bi biti završen do kraja 2017. godine. Uporedo s izradom projektne dokumentacije, pokrenute su i aktivnosti na tome da se putni pravac Hrenovica – tunel Hranjen – Goražde – Vardište uvrsti u pravac 3 Regionalne transportne mreže za jugoistočnu Evropu (SEETO).
Nikada ozbiljnija priča
– Mislim da priča o kvalitetnijem povezivanju Goražda sa Sarajevom nikada nije bila ozbiljnija i nikada nije imala ovako poredan red aktivnosti. Nakon izrade projekta prvi put se može stvarno govoriti i razmišljati o investiranju i novcu. Ja sam ovu priču započeo riječima: „Nastojat ćemo raditi na u ovom trenutku možda i nerealnom projektu“, ali, hvala Bogu, stvari su otišle dalje od očekivanoga. Otišli smo najdalje u odnosu na druge sredine koje traže slične projekte – ističe Oković.
Autor: A. BAJRAMOVIĆ