Uzimajući u obzir činjenicu da je naredbom Kriznog štaba Bosansko-podrinjskog kantona Goražde za praćenje korona virusa te naredbom ministra za obrazovanje u svim osnovnim i srednjim školama s područja Bosansko-podrinjskog kantona obustavljena nastava, ministar Arman Bešlija održao je sastanak sa direktorima i sindikatom osnovnih i srednjih škola na kojem je ponuđen model organizovanja odgojno-obrazovnog rada u navedenim okolnostima.
Prema riječima ministra Bešlije, a cijeneći neophodnost djelovanja, u cilju što manjeg broja dana koje bi učenici izgubili u školskoj godini, prihvaćen je predloženi model te je doneseno Uputstvo o organizaciji konsultativne nastave, uz primjenu informaciono-komunikacijskih tehnologija u osnovnim i srednjim školama na području Bosansko-podrinjskog kantona Goražde radi preventivnog djelovanja, suzbijanja, širenja corona virusa (COVID-19) u školskoj 2019/2020. godini.
Uputstvo koje je donijelo Ministartsvo sadrži definisane mjere i postupke organizacije konsultativne nastave uz primjenu informaciono-komunikacijskih tehnologija, načine samostalnog učenja učenika, vođenje neophodne dokumentacije i evidencije o realizovanim aktivnostima i organizaciju i provođenje ostalih aktivnosti u školama.
„Nakon niza održanih sastanaka, došli smo do zajedničke ideje da to bude konsultativna nastava preko informaciono – komunikacijskih tehnologija. U ovom periodu sve škole su dobile zadatak da pripreme instruktivnu nastavu i putem informacionih tehnologija da prenose instrukcije roditeljima i učenicima. Sve ovo je jedan eksperimentalni period, ali sve u cilju kako bismo prebrodili ovu situaciju. Želimo da damo učenicima gradivo kako bi mogli od kuće da uče i da ne bi trpila nastava. Kada se završi ova situacija morala bi se nadoknaditi nastava, a ovako smo dali mogućnost da nastavnici organizuju svoje radno vrijeme, a da i učenici nauče nešto. U slučaju da neki učenik nije u mogućnosti pratiti ove aktivnosti, škole su napravile analizu upravo tih učenika što nije veliki broj, tako da će škole organizovati kurire koji će donositi učenicima instrukcije na vrata“-ističe ministar Bešlija.
Samostalno učenje u novonastalim okolnostima podrazumijeva pripremu edukativnog materijala u elektronskoj formi (tekstovi, slike, audio i video zapisi, aplikacije, šematski prikazi, korisni edukativni linkovi isl.), dostavljanje edukativnog materijala prema učenicima i roditeljima/starateljima elektronskim putem, realiziranje zadataka u vezi sa edukativnim materijalima, vođenje podataka o realiziranim radnim zadacima i dostavu povratnih informacija nastavniku o rezultatima samostalnog učenja učenika. Nastavnici su obavezni prilagoditi sadržaje, a to podrazumijeva odabir nastavnih sadržaja koje učenici mogu, prema preporuci nastavnika, usvojiti putem samostalnog učenja. Nastavne sadržaje koji se ne mogu usvojiti na ovaj način, nastavnici će realizirati u periodu kada se steknu uvjeti za nesmetano odvijanje nastavnog procesa.
Način dostavljanja edukativnog materijala tokom izvođenja konsultativne nastave uz primjenu informaciono-komunikacijskih tehnologija definirat će svaka škola uvažavajući svoje specifičnosti, potrebe i mogućnosti.
Po sticanju uvjeta za nesmetano odvijanje odgojno-obrazovnog procesa u osnovnim i srednjim školama na području Bosansko-podrinjskog kantona Goražde, nastavnici će biti u obavezi da evaluiraju i vrednuju rezultate rada nastale tokom samostalnog učenja u novonastalim okolnostima.
Uputstvo se počinje primjenjivati 18.03.2020. godine (srijeda) u svim osnovnim i srednjim školama na području Bosansko-podrinjskog kantona Goražde.